Saturday 13 February 2010

buang baby?meh aku hentak kepala kau dulu

Kebelakangan ni selalu sahaja ada kes buang bayi. Apalah nak jadi dengan dunia ni. Kesian baby tu. Baby tu tak berdosa weh. Nak marah pun tak larat dah (macamlah aku kenal siapa yang buang anak ni. Tapi kalau aku kenal memang dah kena libas dengan rotan dah makhluk gini). Banyak sangat kes buang anak ni. Cuba yang buang anak tu kalau dulu dia kena buang time dia baru lahir mesti sekarang dia tak buang baby tu. Tapi masa dia kena buang tu mesti jadi kes lah kan. Haishh. Aku marah ni pasal orang buang anak ni. Tak sanggup nak upload gambar tu kat sini. Sebab sedih sangat tengok baby tu. Menitis air mata aku baca paper online. Kesian baby tu mesti sakit semut masuk dalam hidung dia, masuk dalam mulut dia. Post mortem pulak cakap terdapatkesan hentakan pada mayat bayi tu. Ish. Meh sini mak yang tak layak jadi mak tu, aku nak hentak bagi rasa. Kau nak hentak baby tu apa kes, kau hentaklah 'bapak' baby tu time nak buat baby tu. Time nak buat baby tu kau takde pulak nak hentak bapak baby tu ke ape. Kau hentak baby tu,dia boleh lawan ke? Meh sini bagi kepala kau kat aku biar aku hentak bagi pecah. Kalau kau taknak bagi oranglah. Kat luar tu ramai orang nak anak tau, nak baby. Ayah aku yang dah ada anak 8, ada cucu pun kecik tapak tangan buaian elektronik Najwa dia tadahkan kalau orang nak bagi ayah dengan mama aku baby. Ni kau buang meratarata ingat kertas tisu ke apa?

Buang tu orang guna untuk sampah tau. Buang sampah, bukan buang baby. Baby manusia pulak tu, ada nyawa. NYAWA. Baby kucing pun orang tak sanggup nak tinggal, angkat jugak letak tempat selamat kalau dah terkiakkiak nangis dalam hujan. Kucing pun tak buang anak tau. Ni yang buang baby ni manusia ke binatang ke entahlah. Kawan aku posting doktor kat HKL cakap,single mother yang early aged mengandung anak without marrying knot inilah manusia tak tahu malu. Ada yang menurut kata nurse senior dah kali kedua datang nak beranak, dah anak kedua maksudnya tapi tak nikah lagi. Lepas tu ustaz datang nak bagi kaunseling amboi elok tersengihsengih muka tak malu. Haih. Meh sini aku nak hentak kepala makhluk macam ni. Siapa rasa nak buang baby tu meh sini bagi kepala kat aku biar aku hentak dulu.

Aku rasa mesti budak yang buang baby tu sekarang tengah takut gundah gulana tak tenteram. Ingat, kat dunia kalau orang tak berjaya jejak kau pun, kat akhirat Allah ada. Apa yang kau buat ni ada balasannya.