Monday 1 March 2010

Bangunkan aku

Bangunkan aku dari lena yang panjang
Saat engkau perlukan aku
Untuk menghias sepertiga malammu
Agar salju yang turun tidak lagi menyeksamu seperti musim lalu

Bangunkan aku dari lena yang panjang
Saat fikiran sarat dengan buntu
Waktu pungguk pun sudah pulang beradu
Agar dapat aku menghapus lelahmu
Memecah derai persoalan yang membelenggu

Bangunkan aku dari lena yang panjang
Saat fajar sadiq sudah nampak wajahnya
Agar dapat aku mengatur langkah seiring denganmu
Menyusur denai hidup sama perlahan dan laju
Menopang hatimu saat kau mendambakan aku

Bangunkan aku dari lena yang panjang
Bila saja kau perlukan aku
Agar dapat aku bersimpuh setia di sisimu
Menjadi peneman yang paling mujarab
Pencinta yang paling memuja cintanya
Agar dapat kau hayati adanya aku di sampingmu
Kerana senyumku kini sudah halal bagimu